دتکتور مونوکسید کربن Heiman

هشداردهنده مونوکسید کربن HEIMAN

زمان مطالعه: 3 دقیقه
3.7
(6)

هشداردهنده مونوکسید کربن HEIMAN ، برای تشخیص و هشدار گاز مونوکسید کربن که گازی بی‌رنگ، بی‌بو و درعین‌حال سمی و کشنده است بکار برده می‌شود . در صورت انباشتگی این گاز در محیط، دستگاه هشداردهنده گاز کربن مونوکسید با صدای زنگ هشدار خود ساکنین را از وجود این گاز سمی مطلع می‌کند. درموردبهترین سنسور مونوکسید کربن، می‌توان از هشداردهنده مونوکسید کربن  Heiman یاد کرد.

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب‌آلودگی می‌کنند. و درصورتی‌که هرچه سریع‌تر مکان را ترک یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و خفگی می‌شوند.

توجه داشته باشید که باید همیشه از خطرات احتمالی آگاه باشید. این آشکارساز باقابلیت شناسایی نشت گاز مونوکسید کربن، خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد.

آشکارساز گاز مونوکسید کربن را در خانه نصب کنید تا در صورت نشت گاز مونوکسید کربن به شما هشدار دهد.

 


شرکت آتش نشانی لیدوما واردکننده محصولات Heiman

 

هشداردهنده مونوکسید کربن چگونه کار می کنند؟

دتکتور مونوکسید کربن هنگامی‌ که مقدار مشخصی از مونوکسید کربن را در طول زمان حس می‌کند، زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد. حسگرهای مختلف ، به روش‌های مختلفی این گاز را تشخیص و هشدار می‌دهند.

عملکرد انواع سنسورهای دتکتور مونوکسید کربن

سنسور بایومتریک ( Biomimetic sensor )

این سنسور همانند هموگلوبین خون که متناسب با غلظت مونوکسید کربن تیره می‌شود، تغییر رنگ می‌دهد. این تغییر رنگ می‌تواند به‌طورمستقیم دیده شود یا به منبع فوتون مادون‌قرمز مانند یک LED IR متصل شود و سپس با استفاده از یک فوتودایود کنترل شود. طول عمر باطری اگر به‌صورت قلیایی باشد 2 تا 3 سال و اگر از باطری لیتیومی استفاده شود حداقل 5 سال است. سنسورهای مبتنی بر بیوتکنولوژی 6  سال عمر مفید دارند.

سنسور نیمه رسانا

این سنسور از سیم‌های نازک دی‌اکسید قلع بر روی یک‌پایه سرامیکی عایق تشکیل‌شده‌اند. این سنسور برای کار باید تقریباً تا 400 درجه سانتی‌گراد گرم شود. اکسیژن باعث افزایش مقاومت دی‌اکسید قلع می‌شود درحالی‌که مونوکسید کربن باعث کاهش آن می‌شود. طول عمر سنسور تقریباً پنج سال است . مصرف انرژی زیاد این سنسور باعث شده که نیاز به شبکه برق داشته باشد.

این فناوری در ژاپن و ایالات متحده از کاربرد بالایی برخوردار است. با این حال عملکرد برتر سنسور الکتروشیمیایی باعث شروع جابجایی به این فناوری شده است.

سنسور الکتروشیمیایی

این سنسور دارای یک ظرف، 2 الکترود، سیم‌های اتصال و یک الکترولیت، که معمولاً از اسیدسولفوریک تشکیل‌شده است، می‌باشد. مونوکسید کربن در یک الکترود اکسیدشده و به دی‌اکسید کربن تبدیل می‌شود. درحالی‌که اکسیژن در الکترود دیگر مصرف می‌شود. برای تشخیص مونوکسید کربن، سلول الکتروشیمیایی دارای مزایایی نسبت به سایر فن‌آوری‌ها است به این دلیل که دارای دقت بسیار بالا برای تشخیص غلظت مونوکسید کربن است. طول عمر بالایی دارد ( حدود 10 سال ). این فناوری در ایالات‌متحده و اروپا به فناوری غالب تبدیل‌شده است.

چه زمانی هشداردهنده مونوکسید کربن شروع به هشدار دادن می کند؟

اگر سنسور شما تجمع مونوکسید کربن را در خانه شما تشخیص دهد. زنگ هشدار مونوکسید کربن به صدا درمی‌آید. ( قبل از شروع احساس علائم ) در غلظت‌های کمتر ( 50ppm) ممکن است تا هشت ساعت طول بکشد تا زنگ هشدار خاموش شود. سطح بالاتر (بیش از 150ppm) می‌تواند زنگ خطر را در عرض چند دقیقه ایجاد کند.

هشدار!

وقتی زنگ هشدار به صدا در می آید به سرعت عمل کنید. زیرا دوزهای پایین در دوره های طولانی می تواند به اندازه تماس ناگهانی مونوکسیدکربن در دوزهای بسیار بالا خطرناک باشد.

 

مشخصات و ویژگی‌های هشداردهنده مونوکسید کربن هیمن

 

ویژگی های هشداردهنده مونوکسید کربن HEIMAN

  • سنسور الکتروشیمیایی
  • هشدار هوشمند
  • قفل ضد سرقت باطری
  • تشخیص وجود گاز با غلظت پایین
  • عیب یابی خودکار

 

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی پنج ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

ممنون از بازخوردتون!

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

۲ دیدگاه برای “هشداردهنده مونوکسید کربن HEIMAN”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!