سیستم اطفا حریق آبی اتوماتیک

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک آبی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
3.8
(4)

سیستم های اطفاء حریق آبی جهت حفاظت از جان و مال انسان ها در مقابل حریق مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع اطفاء حریق به صورت کلی در اماکنی مورد استفاده قرار میگیرد که فاقد تجهیزات برقی می باشند.

این سیستم ها کاربرد زیادی در ایمنی منازل مسکونی، کارخانجات و انبارها و،…. دارد و دارای تجهیزاتی برای تامین آب و تامین فشار خروجی آب می باشد.

 

مطالعه بیشتر: سیستم اطفاءحریق اتوماتیک ورتکس (Vortex)

 

سیستم های اطفای حریق به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند :

  • سیستم اطفاء حریق خشک
  • سیستم اطفاء حریق تر

که هر دو در شرایط های مختلف و مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مطالعه بیشتر: سیستم اطفاء حریق پودری (آیروسل)

 

انواع سیستم اطفاء حریق اتوماتیک آبی

سیستم اطفاء حریق اسپرینکلر

این سیستم با پاشیدن آب در زمان حریق و تمرکز بر روی نقاط اصلی آتش، عمل می کند و باعث خنک شدن محیط می شود. و همچنین سیستم اطفاء حریق اسپرینکلر با مصرف مقدار کمی آب باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.این سیستم به برق و شارژ هیچ نیازی ندارد و در نتیجه از نظر اقتصادی بصرفه می باشد.

سیستم اطفاء حریق واتر میست

این سیستم با پاشیدن آب به صورت ذرات مه، اکسیژن محیط را از بین می برد و باعث خنک شدن محیط می شود.

سیستم اطفاء با عملکرد فشار زیاد

این سیستم با پاشیدن ذرات آب با فشار خیلی زیاد باعث خنک شدن محیط و حذف اکسیژن می شود.  که با پاشیدن سطح روغن مشتعل توسط آب با سرعت زیاد، ملکول های روغن از یکدیگر جدا شده و مخلوط آب و روغن بوجود می آید. که این عمل باعث اثر سریع بر روی آتش می شود.

سیستم اطفاء حریق با دو عملکرد

این سیستم در وسط دارای سورا خ هایی می باشد که باعث تولید مه در محیط می شود. و همچنین در اطراف آن سوراخ هایی است که باعث پاشیدن آب با فشار خیلی سریع می شود.

سیستم اطفاء حریق دارای 4 بخش اصلی می باشد

  • مخزنی برای نگهداری از آب
  • اسپری آب یا اسپرینکلر برای پاشیدن آب
  • شیر های کنترلی (wet valve ، dry valve ، deluge valve  و،…. )
  • پمپ های آتش نشانی

 

مطالعه بیشتر: سیستم اطفاء حریق گازی

 

لازم به ذکر است در این نوع سیستم، همیشه آب بصورت تحت فشار در لوله ها جریان دارد و سیستم در تمام مدت فعال و زیربار می باشد. به همین دلیل علت طراحی، تامین جنس و اجرای بدون نقص سیستم بسیار مهم و حائز اهمیت است. زیرا در هر زمان که سیستم به اشتباه عمل کند و دارای خطا باشد با توجه به اینکه لوله کشی های این سیستم بصورت توکار نصب شده است. در اثر پوسیدگی و نشتی خسارت سنگینی را بر جای خواهد گذاشت.

در حال حاضر با توجه به گسترده بودن انواع سیستم های ایمنی آتش نشانی، سیستم های اطفای حریق آبی بیشتر در ساختمان های اداری ، صنعتی و انواع مجتمع ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت لیدوما در جهت ایمن سازی اماکن فعالیت می کند. این شرکت کلیه تجهیزات استاندارد و مورد تایید آتش نشانی را در لیست فروش محصولات خود را دارا می باشد. و با مناسب ترین قیمت عرضه می نماید.

اگر به هرگونه مشاوره و یا به کسب اطلاعات بیشتر نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از آنها مشاوره رایگان بگیرید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی پنج ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

ممنون از بازخوردتون!

تا حالا رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!